Jak zaujmout na sociálních sítí?

Sociální sítě, především Instagram - to je místo, kde to žije. Místo, kde jsou mileniálové a současná generace Z nejvíc aktivní. Místo, kde potenciální zákazníci čerpají inspiraci, kde komunikují, ale také místo, kde se vzdělávají a získávají tipy, nebo si čtou recenze. Instagram je důležitý kanál pro umělce, tedy i pro vás, vlasové PRO, vlasové virtuózy a artisty. Vizuální platformy, jako je Instagram, představují ideální galerii a prezentaci vizuálního průmyslu, do kterého vlasy bezpochyby patří. 

Vizuální podoba je to první, co člověka na sociálních sítích zaujme. Proto je obsah profilu a kvalita fotek nesmírně důležitá. Nepotřebujete profesionálního fotografa a mnohatisícový budget. Úplně vám stačí klasický mobilní telefon a dodržování jednoduchých pravidel.  

Fotky musí zaujmout a udržet pozornost lidí, kteří se dostanou k vám na profil. Prezentace na sociálních médiích vám může pomoct přilákat nové klienty, vybudovat značku, zvýšit povědomí o salónu a zaplnit knihu rezervací. Naopak nekvalitní, rozmazané fotky působí neprofesionálně, i když ve skutečnosti byl výsledný efekt krásný. Takovéto nekvalitní fotky vám mohou spíše uškodit. 

1) Nabízíte zážitek 

Návštěva salónu je relax, oddych, péče o tělo, ale i o duši. Nejlepší fotografie, které získáte, budou od vašich skutečných klientů hned potom, co jim poskytnete svoji perfektní službu, úžasný zážitek. Koneckonců vaše cílové publikum – to je člověk, který sedí ve vašem křesle. 

Pokud s tím zákazník bude souhlasit, vyfoťte si účes před a po (zezadu) a hlavně mu efekt „PO“ také ukažte. Většina zákazníků je příjemně překvapená, když vidí své vlasy zezadu. Když budou souhlasit, můžete je také označit na stories, případně jim fotky poslat, aby si je i oni sami mohli nasdílet na svůj účet. 

Foto: Evita Ferová, Zuzana Kováčová- EVITA STYLE Trenčín

2) Zaměřte se na vlasy, ne na obličej 

90 % klientů nebude chtít mít svůj obličej na vašem profilu, což je ale úplně v pořádku. Na výsledný WOW efekt stačí fotka vlasů zezadu. 

Foto: Lýdia Mešťanová Technológ-školiteľ LP Slovensko & Magdaléna Jalovičiarová Technolog-školitel LP Čechy

3) Přirozené světlo 

Pokud je to možné, dělejte fotky vždy na stejném místě. Vyzkoušejte si se svým týmem, který „koutek“ bude pro fotky nejvhodnější. Ideálně naproti dveřím nebo oknu, aby bylo na fotce přirozené světlo. Žárovky a umělé osvětlení totiž zkreslují výslednou barvu. 

4) Jednoduché pozadí 

Ideální je jednobarevné pozadí bez rušivých prvků, aby zbytečný šum na pozadí neodlákal pozornost od vlasů. 

5) Udělejte víc fotek 

Snažte se udělat víc záběrů, kdyby náhodou jeden nevyšel. Ideálně z více úhlů, případně můžete zkusit zakomponovat také ruce, nebo jednoduchý hairstyling. 

Foto: Lýdia Mešťanová Technológ-školiteľ LP Slovensko

POPIS, HASHTAGY, OZNAČENÍ 

Když už tedy máte vytvořenou perfektní fotku, nezapomeňte na správný popis, označení a hashtagy. Popis by měl být stručný, ale měl by mít informační hodnotu a ideálně byste měli styl popisu obměňovat. 

Níže najdete inspiraci, co může zaujmout: 

  • Popis, o jakou službu se jedná – French Balayage, zesvětlení, melír, French Glossing – aby byla zachovaná odborná část. 
  • Pokud je vás v týmu víc, uveďte, kdo daný look vytvořil – přidává to „rodinný“, přátelský efekt. 
  • V případě, že máte od zákaznice více informací (například zákaznice si barvila vlasy doma, nyní se rozhodla vyzkoušet French Balayage, případně chtěla opravit barvu apod.), určitě z toho vytvořte příběh. Protože je skvělé ukázat, že se zajímáte o své zákazníky, posloucháte je a samozřejmě z jejich vlasů vyčarujete ten nejlepší výsledek. 
  • Zajímavosti – kolik času zhruba zabral daný proces, např. tato krásná French Balayage byla hotová za 3 hodiny i se stříháním a závěrečnou péčí.
  • Emotikony s mírou. Pokud si myslíte, že se emotikon k danému textu hodí, určitě ho použijte. Vyhýbejte se ale jejich nadměrnému používání, aby výsledek pořád působil profesionálně. 

Význam #hashtagů 

Pro zákazníky: zákazníci často vyhledávají na Instagramu právě podle hashtagů – #frenchbalayage, #kadernictvi, #uces, #kratkevlasy, #dlouhevlasy, #blondvlasy, #melir a podobně.  

 

Pro vás, PROfesionály: používání hashtagů značek vám pomáhá v budování povědomí o salónu. Proto se nebojte a používejte hashtagy, které se hodí k danému looku. Pokud jste při barvení používali boostery Dia light, použijte: #dialightboosters, #dialight. Pokud pracujete se značkou L'Oréal Professionnel, nezapomeňte na hashtagy: #loreal, #lorealczsk, #lorealpro. Použili jste řadu Metal Detox? Oznamte to hashtagem: #metaldetox, #metaldetoxolej. 

Proč označovat? 

Neváhejte a označte nás u svých výsledných looků – ať už ve stories, na fotce, nebo ve videu. Díky tomu si vašeho postu hned všimneme a můžeme ho přesdílet na našem účtu, čímž se váš look dostane i mezi ostatní kadeřníky, mezi celou komunitu. Inspirujme se navzájem! 

Pokud jste použili k barvení nebo jako péči produkty L'Oréal Professionnel, označte účty: